22 Ekim 2014 Çarşamba

Küçük yaşlardan itibaren çoğumuz dantelle büyümüşüzdür.Telefonun üstündeki danteller,televizyonun dantel örtüleri,koltuklar kirlenmesin diye kenarlara asılan danteller.Sehpa ve masalardakileri saymıyorum bile.Siz de eğer benim gibi danteli ince ayrıntılarda seviyorsanız çıkarın o vakit sandıklarda duran çeyizlerinizi kekleri süslüyoruz :)))Amanın Ayşenur naptın güzelim dantellere kıyılır mı demeyin.Şaka yapıyorum tabi ki.Tuhafiyelerde bulabileceğiniz bu şık hazır dantel şeritlerle keklerinizi,kurabiyelerinizi,çay bardaklarınızı şımartabilirsiniz.Benim retro ruhlu kekimde böyle ortaya çıktı işte :))Tarif tarif diye meraklanan sesleri duyabiliyorum o zaman gelsin Retro Ruhlu Esmet Kekimiz.

ESMER GÜZELİ
REÇETE
3 yumurt
1.5 çay bardağı şeker
1.5 çay bardağı süt
1.5 çay bardağı sıvıyağ
1.5 paket kabartma tozu
3 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
Vanilya
1 paket çikolata sosu

SOS
2 çay bardağı süt
1 yemek kaşığı kakao
1/2 çay bardağı şeker

YAPILIŞI
-Yumurta ve şekerleri çırpın.Diğer malzemeleri ekleyip çırpmaya devam edin.
-Yağlanmış tepsiye döküp 180 derecede pişirin.Ortalama 25 dakikada pişiyor.Kürdanla pişip pişmediğini kontrol edip fırından alın.
-Sosun malzemelerini bir tencereye koyun.Şeker eriyene kadar ısıtın.sonra kapatın.
-Fırından çıkan kekin ilk sıcaklığı gittikten sonra sosu dökün.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder