17 Ekim 2014 Cuma


Geçen gün arkadaşlarla konuşuyorduk.Sürekli farklı tarifler yapmaya çalışmaktan klasik tariflere ara verdiğimizi farkettik.Ben de fırsattan istifade arkadaşlarımı çağırıp 90lar partisi yaptım.O yıllarda yediğimiz,damak belleğimize yer etmiş tarifleri yaptım.Islak kekte bunlardan biriydi :)) 

ISLAK KEK
REÇETE (8 kişilik )
4 yumurta
2 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1,5 su bardağı kadar süt
1 su bardağı sıvı yağ
3 su bardağı un
vanilya
kabartma tozu

-Şekerle yumurtayı beyazlaşana kadar çırpın.
-Daha sonra sütü,yağı, vanilyayı ve kakaoyu ekleyin. Bu karışımdan 1,5 su bardağını ayırıp kalan malzemeleri ekleyin. 
-Kek hamurunu yağlanmış tepsiye dökerek 180 derece ısıtılmış fırında 20 -25 dk pişirin. Fırından çıktıktan sonra ayırdığımız sosu üzerine dökün.Bu kadarcık 🙈Afiyet olsun…
-Keke kalp şeklini vermek için keke sosunu döktükten sonra dinlenmesini bekledim.Daha sonra orta boy kalp kurabiye kalıbıyla kekten parçalar alıp tabağa yeleştirdim.Üzerine de kalp şablonuyla pudra şekeri döktüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder