17 Ekim 2014 Cuma







16Ekim Dünya Ekmek Günü'ymüş efendim.Hepimize hayırlı,uğurlu olsun.Ben de o gün misafirlerim olduğu için ekmek yerine ekmeğin teyze kızı olan poğaçalarla  katıldım  kutlamalara :))Bu kez poğaçalarımı muffin kalıbında pişirdim.Hepsinin aynı ayarda çıkması çok hoşuma gitti.Bundan sonra yeni yöntemim muffin kaıbıdır efendim :))




PUFİDİK POĞAÇA
REÇETE
2 yumurta (beyazı içine)
1 su bardağı süt
1 su bardağı su
1 su bardağı sıvıyağ
1 paket yaşmaya
2 yemek kaşığı şeker
1 yemek kaşığı tuz
Un
İç için
Tereağı
Peynir,maydanoz


                                        

YAPILIŞI
-sütü ve suyu ılıtıp kaba koyun.Yaş mayayı ekleyin,şekerle birlikte hepsini karıştırın.daha sonra diğer malzemeleri ekleyip hamur elde edin.
-Kabınızın ağzını örtüp dinlenmesini,mayalanmasını bekleyin.ben yarım saat beklettim.
-Mayalanan hamurdan ceviz küçüklüğünde parçalar alıp içine tereyağından bir parça koyun.Peyniri de koyup şekil verin.
-Şekillenen hamurları yağlanmış muffin kalıbına koyun.Üzerine yumurta sarılarını ve susamları döküp tepside mayalanmasını sağlayın.
-150 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirin.(eğer pişmezse süreyi uzatabilirsiniz)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder