7 Kasım 2014 Cuma

Aşure aşure olalı ancak bu kadar süslenmiştir.Bu sene arkadaşlarım için Houte Couture özel çalıştım aşurelerimde.Şekerli,az şekerli,yemişi bol,meyvesi bol ve tarçınsız olarak  farklı çeşitlerde aşure pişirdim.

Bu aşurelerde eşimin işyerindeki arkadaşları için hazırladığım aşure kavanozlarım.

AŞURE (20 kişilik)
REÇETE
4 su bardağı buğday
1.5 su bardağı nohut
1.5 su bardağı kurufasulye
1 çay bardağı pirinç
250 gr kuru kayısı
250 gr kuru incir
1 su bardağı kuru üzüm
1 paketkuş üzümü
3 kg şeker
1 portakalrendesi
10 tane karanfil
5 tane çubuk tarçın
1 tane nar 
1 su bardağı tuzlu fıstık
1 çay bardağı fındık


YAPILIŞI
-Pirinç,buğday,nohut ve fasulyeyi ayrı kaplarda akşamdan üstünü geçecek kadar su koyup ıslatın.
-Kuru meyveleri küp küp doğrayın bir tencereye koyun.Kuş üzümünü ve kuru üzümü de ekleyip üzerini geçecek kadar su ekleyip ıslatın.
-Sabah aşureyi pişireceğiniz zaman buğdayı,nohutu,pirinci ve fasulyeyi ayrı ayrı pişirin.Kuru meyveleri de bir tencereye koyup 15 dakika pişirin.Hepsi piştikten sonra büyük bir tencereye (ya da benim gibi 2 tencerede ) buğdayı koyun.10 dk kaynattıktan sonra fasulye ve nohutu ekleyip kaynatmaya devam edin.Şekeri ekleyin.eğer bu aşamada malzemelerin çok katı olduğunu 
düşünüyorsanız azar azar sıcak su ekleyebilirsiniz.10 dakika daha kaynattıktan sonra kuru meyveleri ekleyin.Kaynatmaya devamedin.Karanfil,tarçın,portakal rendesini ekleyin.Servis yapmadan önce kuruyemişleri de ekleyin.En son üstüne nar ekleyebilirsiniz.

PÜF NOKTASI
-Aşure (hazırlık aşamalarını saymazsak )toplam 45 dakikada pişiyor.Ama tabi bu süre malzemelerinizin cinsine göre uzayıp,kısalabilir.Ben bir sefer aşureyi 20 dakikada kaynatmıştım.
-Eğer aşureyi yerken ağzınıza gelen karanfil tadında siz de benim gibi rahatsız olanlardansanız size bir püf veriyim.Küçük bir tüle karanfilleri koyup ağzını iple bağlayıp tencereye atabilirsiniz.Tatlınız piştikten sonra o tülü alırsınız.

-Aşureye şekeri koyduktan sonra tatlı biraz sulanıyor,suyu eklerken bunu gözönüne alın.
-Aşureye ben meyvenin suyunu eklemiyorum çünkü 
aşureyi karartıyor.Tatlınızın beyaz beyaz durması için bir miktar süt ekleyebilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder