10 Kasım 2015 Salı


Sağlıklı yaşamın ne kadar önemli olduğunu anlatmaya gerek yok sanırım.Ben de şekersiz ve unsuz bir hayatın nasıl geçeceğini düşünürken arkadaşım "neden yavaş yavaş bırakmayı denemiyorsun"  dedi.Ben de o gün sadece cuma günleri "sağlıklı beslenmeye" karar verdim,Yani şimdilik sadece o gün şeker kullanmıyorum.Ama canım tatlı çekince ne yapacaktım.Onun için şekersiz tariflere yöneldim ve ortaya böyle bir kek çıktı😌Sonbaharın o canım ruhuna uygun balkabaklı,şekersiz kek tarifi var bugün.Nemi,tadı,kokusu,dokusu harika bir reçete 💁🏼BALKABAKLI KEK (6 kişilik)
REÇETE
3 adet yumurta
1/2 su bardağı akçaağaç şurubu(arzu ederseniz miktarı artırırsınız)
1 su bardağı balkabağı püresi
1/2su bardağı zeytinyağı
2 su bardağı un
1 çay kaşığı tarçın, zerdeçal
1/2 limon kabuğu rendesi
1/2 su bardağı ceviz
1 paket kabartma tozu,vanilya
yarım çay kaşığı karbonat

YAPILIŞI
-şurup ve yumurtaları iyice çırpın.Daha sonra içine püre ve yağı koyun.Biraz daha çırpın.
-Un,kabartma tozu,vanilya ve karbonatı elekten geçirip karışıma ekleyin,çırpın.En son cevizleri de ekleyip Yağlanmış fırın tepsisine dökün.180 derecede en az 25 dk pişirin.şifa olsun 🌷🌷
Not
-balkabağı püresi için;bir dilim kabağı 1 çay bardağı suyla pişirin.Kabaklar eriyince çatalla ezip pireyi elde edebilirsiniz.
-akçaağaç şurubu yerine pekmez ya da kullanırsanız şeker koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder